Dla niedowidzącychRozmiar tekstu: AAA
IV Spotkanie Mazowieckiej Branży Kosmetycznej

26-06-2015  Aktualności

​Przedstawiciele firm kosmetycznych z Mazowsza przybyli do Płocka, aby realizować kolejne działania prowadzące do wypracowania wymiernych rozwiązań rozwojowych. Podczas IV Spotkania Mazowieckiej Grupy Kosmetycznej, działającej w ramach Mazowieckiego Klastra Chemicznego, zostały przedstawione konkretne możliwości dla branży kosmetycznej, która jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki.  

W pierwszej części spotkania zaproszeni prelegenci podali przykłady działań istotnych w podejmowaniu biznesowych decyzji i w identyfikowaniu strategicznych obszarów rozwojowych. Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Pani Anna Masłoń-Oracz z Maroney Group, która scharakteryzowała możliwości eksportu oraz szanse i zagrożenia wynikające ze współpracy z kontrahentami z Afryki, Pan dr inż. Dariusz Smoleń z Mazowieckiego Klastra BTM Innovations, który przedstawił kompendium dotyczące projektów innowacyjnych od pomysłu do wdrożenia, Pani Agnieszka Pietrusińska z Agencji Rozwoju Przemysłu, która opisała Platformę Transferu Technologii – instrument do realizacji idei otwartych innowacji oraz Pani Magdalena Jackowska-Rejman, która omówiła główne założenia idei Open Innovations. Swoje prezentacje mieli także: Pani Magdalena Adasiewicz-Jędrzejak z Centrum Edukacji, która przedstawiła możliwości rozwoju branży kosmetycznej w aspekcie kształtowania kompetencji i szkolnictwa zawodowego oraz Pan Karol Jakubaszek z Banku Gospodarstwa Krajowego, który omówił możliwości wsparcia finansowego dla polskich eksporterów z branży kosmetycznej.

Druga część spotkania miała formę warsztatową i została przeprowadzona w trzech grupach: innowacje, rozwój kadr i eksport. W trakcie warsztatów przedstawiciele branży ukierunkowali swoje działania i wskazali najważniejsze wyzwania w ramach obszarów tematycznych.

Organizatorzy i goście spotkania wyznaczyli kolejne aspekty do dyskusji tj. platforma CRM jako specjalistyczne narzędzie do strategicznych i marketingowych aspektów zarządzania relacjami z klientem, eksport w kierunku krajów Bliskiego Wschodu oraz projekty innowacyjne dla branży kosmetycznej w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020.

« powrót

 
 
 

Marki Grupy ORLEN